Zde budu popisovat všechny základní informace o pokemon VGC ( Video game championships ) pro české nováčky kteří by měli zájem o hrání na turnajích her pokemon ultra sun a ultra moon
Rychlí přistup
- Itemy
- Type Chart
- Terrain
- Počasí
- Priority
- Ability
- Statusy
- Bulbapedia útoky
- Contact , Rozdělení útoků
- Protect
- Kalkulace útoků , STAB , Kritické zásahy
- Pravidla VGC a Double Battle
- Z-Move
- Staty, jejich stages, co dělají a jak vytvořit a vytrénovat dobrého pokémona
- Rychlost jako stat
Staty, Stages, Jak vytrénovat správného pokémona
-Existuje šest statů : HP , Attack , Defence , Special Attack , Special Defence and Speed
- HP = Body , Díky kterým je pokémon naživu , podud jsou všechyn body pryč , pokémon je knock outován
- Attack = Body , Které dodávají sílu fyzikálním útoků , v kalkulaci jsou používány společne s Defence
- Defence = Body , které vás chrání před Fyzikálními útoky , v kalkulaci jsou používány společně s Attack
- Special Attack = Body , které dodávají sílu Specialním útokům , v kalkulaci jsou používány společně se Special Defence
- Special Defence = Body , které vás chrání před Specialními útoky , v kalkulaci jsou používány společně se Special Attack
- Speed = Body které určují pořadí v tom , kdo bude útočit jako první
Stage
– Stage zvyšuje či snižuje stat o následující :
STAGE (Hlavní staty) | ZVÝŠENÍ / SNÍŽENÍ | STAGE (Acuraccy , Evasion) | ZVÝŠENÍ / SNÍŽENÍ |
---|---|---|---|
+6 | 400% | +6 | 300% |
+5 | 350% | +5 | 266% |
+4 | 300% | +4 | 233% |
+3 | 250% | +3 | 200% |
+2 | 200% | +2 | 166% |
+1 | 150% | +1 | 133% |
-1 | 66% | -1 | 75% |
-2 | 50% | -2 | 60% |
-3 | 40% | -3 | 50% |
-4 | 33% | -4 | 42% |
-5 | 28% | -5 | 37,5% |
-6 | 25% | -6 | 33% |
Z Move
- Mužete je použít pouze jednou za zápas
- Aby váš pokémon tohoto specialního útoku mohl využít , musíte mu dát Z crystal
- Poté si vyberete útok s kterým tohoto využijete , tomu se síla muže i zdvojnásobit
- Útok nemá v tomto případě žádné pozitivní či negativní efekt na útočníka či jeho protivníka a bude ubráno pouze HP pod mocnou sílou útoku
- Ve speciálním případě smixovaní status útoků se Z Krystalem bude útoku přidán speciální efekt (příklad : Z conversion dá použivateli +1 do všech statů…)
Pravidla VGC
- podrobná pravidla najdete ZDE
- Nesmíte Používat Mythical Pokémony
- Můžete použít pouze dva z následujících pokémonů :
- Zbytek (National Dex) Můžete používat libovolně
- je ješte nutno dadat že nesmíte používat pokémony z předešlích her X, Y , Omega Ruby a Alpha Sapphire (ale mužete je používat na breeding) a samozřejmně nesmíte používat hackovací zařízeni jako PokeGen a PkHex.
- Hraje se s pokémony dva na dva nikoliv jeden na jednoho což přidáva zápasům komplikovanost a vám o to větší výzvy.
Mechaniky Double Battle
- Dva Pokémoni se mohou spolčit proti jednomu na druhé straně
- Některe útoky zasahuji vice pokémonů na jednou , občas i zasáhnou vašeho přítele , všechny tyto útoky jsou napsány ZDE pod rubrikou effect on moves
- Tyto útoky mají útočnou sílu zmenšenou o 25% za tuto velkou vyhodu
- Tyto útoky mají efekt jenom na jednoho pokémona pokud se použiji se silou Z move
- Útoky jako Helping Hand a Heal Pulse můžou pomáhat vašim přátelsým pokémonům
- Support pokémoni jako oranguru mají narozdíl od single battlu nějaké dobré uplatnění
Protect
-Protect je útok , který vás ochraní před jakímkoliv útokem to kolo kdy tento útok použijete
- Tomuto Útoku se sníží šance na použití o jednu třetinu pokaždé když se použije za sebou (nic se nestane) , může se ale použít každé druhé kolo a šance na použití bude 100%
- VYUŽITÍ :
- pokud se váš oponent bude snažit porazit problémového pokémona tak, že na něj zaútoči oběma jeho pokémony? Protect a váš druhý pokémon se může pokusit vás dostat z této prekerní situace zatímco oponent nic neudělal
- potřebuje váš pokémon ještě jedno kolo prežít aby se dostal do výhodné pozice na výtěztví (Váš druhý pokémon může odstranit problémového pokémona)? Použíjte protect a váš druhý pokémonu může spečetit vaši výhru!
- předvídáte útok na vašeho pokémona který by byl pro něj devastující či prostě víte že se díky tomuto tahu dostanete do výhodné pozice? Protect
- Potřebujete Protect na to aby jste přežily toto kolo a aby váš oponent použil protect a byl jeho pokémon příští kolo nekrytý? Použíjte ho!
Počasí
Jsou čtyří druhy počasí
-Kdykoliv do bojiště přijde pokémon s jedním s následujících ability , nastolí toto počasí na pět kol
- Déšť (rain) (Aktivuje se pomocí ability Drizzle)
- Zvyšuje Sílu vodních útoků o 50%
- Snižuje sílu ohnivých útoků na polovinu
- útoky Thunder a Hurricane nikdy neminou
- Aktivuje Ability Swift Swim , Dry Skin…
- útoky Solar Beam a Solar Blade mají svojí sílu sníženou na polovinu
- útoky Moonlight , Morning Sun a Synthesis nyní léčí pouze 25%
- Silné Slunce (harsh sunlight) (Aktivuje se pomocí ability Drought)
- Zvyšuje sílu ohnivých útoků o 50%
- Snižuje sílu vodních útoků na polovinu
- útoky thunder a hurricane maejí nýní přesnost 50%
- Aktivuje Ability Chlorophyl , Solar power
- Pokémoni nemohou být zamrznuti
- útoky Solar Beam a Solar Blade nyní trvají jenoum jedno kolo narozdíl od dvou
- útoky Moonlight , Morning Sun a Synthesis nýní léčí 66%
- Písečná Bouře (Sandstorm) (aktivuje se pomocí ability Sand Stream)
- Zvyšuje Special Defence všech kamených pokémonů o 50%
- Ubírá všem nekameným , nezemním a neželezným pokémonům každé kolo 1/16 HP
- Aktivuje Ability Sand Rush , Sand Force
- útoky Moonlight , Morning Sun a Synthesis nyní léčí pouze 25%
- Sněžení (hail) (aktivuje se ability Snow Warning)
- Útok Blizzard nikdy nemine
- Aktivuje Ability Slush Rush , Snow Cloak
- Ubírá neledovým pokémům každé kolo 1/16 HP
- útoky Moonlight , Morning Sun a Synthesis nyní léčí pouze 25%
- Umožňuje útoku Aurora veil být používán
Kalkulace útoku , STAB , Kritické zásahy
STAB znamená Same Type Attack Bonus , což v překladu říká , že pokud pokémon používá útok se stejným type jako je on sám , zvýší se síla útoku o 50%
Kritické Zásahy se dějí uplně náhodně a zvýší sílu útoku o 50%
Kolik HP útok ubere se počítá následovně
(Attack/Special Attack : Defence/Special Defence * 0.44 * útočná síla útoku) * Modifikátory
Mezi modifikátory patří
- STAB
- Jak útok na pokémona působí ( v připadě vodní na kameného+zemního bude modifikátor 4x)
- Pokud má pokémon zesilovací item (Choice band , Life Orb)
- Kritické zásahy
- Počasí
- …
Útoky na Bulbapedii
zpět nahoru
Nyní vystvětlím co co znamená na bulbapedii
Červená – jméno útoku
Zelená – typ útoku , jak na který typ bude působit
Světle Modrá – Jestli je útok Physical , Special nebo Status
Žlutá – říká jestli je útok fyzikální , specialní či statusový
Fialová – říká , kolikrát můžeme tento útok použít v zápase (existují útoky jen s 8 PP)
Power – Síla útoku , používáno v kalkulaci , čím víc tím líp
Oranžová – přesnost útoku , pokud útok mine neuskuteční se (větší síla – menší přesnost)
Růžová – Jestli útok působí kontakt , jestli ho odrazí efekt protect , jestli ho odrazí magic coat nebo jestli ho může ukrást snatch.
Effect = Říká co daný útok dělá , v tomto případě má 50% že zle otráví nepřátelského pokémona , vždy se koukejte na nejvýší možnou generaci , ta ve VGC pravidlech platí , pokud si nejste s něčím jisti , zeptejte se v komentářích
Snatch = útok , který může ukrást útoky použit je ve svůj prospěch , může pouze krást útok tailwind a útoky které vylepšují staty o nějakou úroveň
Magic Coat = útok , který prakticky odrazí zpátky všechyn status útoky
Protect = útok , který vás ocharní před téměř každým útokem
Contact , Rozdělení útoků
zpět nahoru
Contact = útok který se dotkne oponenta , tím tedy napřiklad aktivuje ability jako rough skin (ostrá kůže) a ubere vám HP
List všech contact útoků
Rozdělení útoků
- Special = Útok využívá pro kalkulaci Special Attack vašeho pokémona a Special Defence nepřátelského pokémona
- Physical = Útok využívá pro kalkulaci Attack vašeho pokémona a Defence nepřátelského pokémona
- Status = Neubírá HP ale dělá jinou specialní činnost (snižuje staty , zvyšuje staty , mění status pokemona….)
Status pokémona
zpět nahoru
-Status je dobrý či špatný efekt na pokémonovy , který se aktivuje nějakým útokem
Základní Efekty | pokémon nemůže být pod efektem více než jednoho z těchto negativních efektů | útok kterým se aktivuje |
---|---|---|
Paralise (Paralíza) | sníží se rychlost na polovinu , před každým útokem je 25% možnost že vůbec nezaútočí | Thunder Wave , Thundebolt(10%) |
Burn (Zapálení) | Pokémonovi se ubírá každé kolo 1/16 HP a jeho attack je snížen na polovinu | Will-O-Wisp , Flamethrower(10%) |
Sleep (Spánek) | Pokémon se nemůže hýbat a spí. První kolo spánku zůstane spát na 100% , po další tři kola má 33% na probuzení a okamžitý útok | Sleep powder , Spore |
Freeze (Zamrznutí) | Pokémon je zamrznut a nemůže se hýbat , každé kolo má 20% na odmrznutí a okamžitý útok | Ice beam(10%), Blizzard(10%) |
Poison (Otrávení) | Každé kolo se pokémonovi ubírá 1/8 HP | Sludge Bomb(30%) |
Badly Poisoned (Zle otáven) | Pokémonovi se ze začátku ubere 1/16 , ale každým dalším kolem dokud se nevymění se zvyšuje ubírání HP o 1/16 až do 16/16 , což okamžitě porazí pokémona. | Toxic , Poison Fang(50%) |
Efekty , kterých může být více na jednou | Popis |
---|---|
Confusion (Zmatení) | trvá 1-4 kola , každé kolo má pokémon 33% že si sám sobě dá ránu (ke kalkulaci se používá váš attack) |
Curse (Kletba) | Funguje takto pouze pokud ej použita duchovým pokémonem , každé kolo ubírá 25% HP |
Encore | Pokémon musí používat ten samý útok po 3 kola |
Disable | Pokémon nesmí používat poslední zvolený útok po 4 kola |
Leech Seed | pokémovi pod jeho efektem se ubírá 1/8 HP , která se pak přidáva k životům pokémona který tento útok použil |
Taunt | Pokémon nemůže používat status útoky po 3 kola |
Flinch | Pokémon je znehybněn a nemůže útočit (fae out má 100% na flinch , rock slide má 30% na flinch a zasahuje oba nepřátelské pokémony) |
Perish Song | pokémon na bojišti do tři kol bude knock outován pokud se nevymění |
Wide Guard | Pokémonovi se nemůže ubrat HP spread útokem (nebrání před status útokem) |
Quick Guard | brání sebe a pokémona vedle sebe před prioritním útokem |
Protect | pokémovi se toto kolo nemůže nic stát |
Center of atention | pokémon na sebe bere všechny nepřátelské útoky , nechrání před spread útoky. |
Minimize | pokud pokémon použil útok minimize , tak na sebe zdvonásobil sílu některých útoků (Heavy Slam…) |
Ingrain / Aqua Ring | každé kolo se pokémon léčí o 1/16 HP |
Substitute | pokémon si ubere 1/4 HP aby vytvořil substitute , ta ho chrání před snižovaním statů , lavníích status efektů a útoům ubírajicí HP. dá se zničit ji tím , že ubereme substitutě tolik HP kolik byla ta 1/4 HP. |
Základní tabulka efektů Ability
zpět nahoru
-Ability je speciální daná schopnost pokémona která mu nějakým způsobem pomáhá
Ability | Popis |
---|---|
Beast Boost | Pokud váš pokémon knock outuje nepřátelskho pokémona , zvýší se mu jeho největší stat o jednu úroveň (kromě HP) |
Download | sečtou se defenzíví nepřátelských pokémonů a zvýší se attack pokud mají menší defenzívu nebo special attack pokud mají menší specialní defenzívu |
Sand Veil | útoky mají 25% že minou pokud je v efektu sandstorm |
Rough Skin = Iron Barbs | pokud se pokémona někdo fyzicky dotkne (udělají contact) tak se mu ubere 1/8 HP |
Sand Stream | Po vstupu pokémona na bojiště se aktivuje sandstorm |
Glutonny | Berry který by se aktivovaly až v 25% se mohou aktivovat již v 50% (hojně se využivá s aguav , iapapa , figy , mago a wiki berry) |
Thick Fat | Pokud někdo protí vám použije ohnivý či ledový útok , sníži se jeho síla na polovinu |
Lightning Rod | pokud někdo použije elektrický útok , pokémon s touto ability ho vezme na sebe , absorbuje ho a zvýší si specialní útok o jednu úroveň (nefunguje na spread útoky) |
Sturdy | Pokud má pokémon 100% a útok by ho knock ouoval , tento pokémon přežije s 1 HP |
Unburden | Pokud tento pokémon skonzumuje svůj item , jeho rychlost se zdvojnásobí (hojně se používá kombinace seed a drifblima) |
Poison Touch | Pokud se pokémona někdo dotkne (udělá contact) nebo se on sám někoho dotkne má 30% že ho otráví |
Power of Alchemy | Pokud je váš spolubojovník knock outován tak po něm pokémon vedle spolubojovníka převezme ability |
Moody | na konci kola jeden stat zvýší o dvě úrovně a jeden sníží o jednu úroveň |
Own Tempo | Pokémon nemůže být zmaten |
Technician | Pokud má útok útočnou sílu (BP) pod 61 tak se jeho útočná síla zvýší o 50% |
Snow Warning | po vstupu pokémona na bojiště se aktivuje hail (sněžení) |
Rock Head | Pokud má útok nakzvaný recoil (ubere se mu HP o nějaké procento protože útok je příliš silný) tak se neuskuteční |
Cursed Body | Pokud na pokémona někdo zaútočí fyzikálním či specialní útokem , je šance ,že mu útok disablene |
Water Bubble | Zabraňuje zapálení , snižuje útočnou sílu ohnivých útoků na vás na polovinu a zdvojnásobuje sílu vodních útoků tohoto pokémona |
Water Absorb | pokud na pokémona někdo zaútočí vodním útokem , tak se místo ubrání HP vyléčí o 25% |
Stamina | Pokud někdo na pokémona zaútoči fyzikálním či specialním útokem tak se mu defence zvýší o jednu úroveň |
Inner Focus | Pokémon namůže být flichnutý |
Disguise | Funguje prakticky jako substitute na 100% |
Defiant | Pokud se pokémovi sníží stat od nepřátelského pokémona , tak se mu zvýší útok o dvě úrovně |
Sheer Force | Pokud má útok secondary efekt (10% šance na paralízu….) tak se tento efekt od útoku odebera , ale zvýší se síla útoku o 30%! |
Guts | Pokud je pokémon zapálen , paralizován či otráven , tak se mu zvýčí útok o 50% , snižovaní útoku po zapálení je odstraněno |
Drizzle | Ihned po tom co se pokémon objeví na bojišti se nastolí rain (déšť) |
Moxie | Pokud pokémon někoho knock outuje , zvýší se mu attack o jednu úroveň |
Anger Point | Pokud je pokémon zasažen krtickým zásahem , je mu jeho útok zčtyřnásoben (používá se s frost breathem / storm throwem , protože tyto útoky mají 100% na kritický zásah) |
Clear Body | staty nemohou být sníženy ani o jednu úroveň nepřátelskými pokémony |
Swift Swim | Zdvojnásobí se pokémonova rychlost pokud je v efektu rain (prší) |
Cloud Nine | Pokud je na bojišti pokémon s tímto ability , tak není v eketu žádné počasí |
Prankster | Pokud je útok statusový , dává mu tato ability priotitu +1 |
Chlorophyl | Pokud je na bojišti silné slunce tak je pokémonova rychlost zdvojnásobena |
Overcoat | Pokémon je imuní vůči hailu (sněžení) , sandstormu (písečné bouři) a travním prášovým útokům (sleep powder , spore…) |
Magnet pull | Zabraňuje nepřátelským železným pokémonům ve vyměňovaní |
Analytic | pokud je pokémon poslední útočící , zvýší se síla jeho útoku o 30% |
Storm Drain | Pokud pokémon použije vodní útok , pokémon s tímto ability si útok vezme na sebe , absorbuje ho a zvýší si special attack o jednu úroveň , nefunguje proti spread útokům |
Fur Coat | Zdvojnásobuje pokémonovu defenzívu |
Drought | pokud pokémon vstoupí na bojiště , ihned se aktivuje silné slunce |
Competetive | Pokud se pokémonovi sníži jakýkoliv stat o jednu úroveň nebo více, zvýši se mu special attack o dvě úrovně |
Unnerve | Znemožní nepřátelským pokémonům používat berry (bobule) |
adpatability | STAB nyní zvdjonásobuje sílu útoku místo toho aby zvyšoval o 50% |
Friend Guard | vášemu pokémonovi vedle vašeho pokémona s friend guardem budeo útoky ubírat o 25% méně HP |
Harvest | pokémon má 50%ní šanci každé kolo na zrecycklování berry (bobule) |
Frisk | varuje vás před itemy vašeho oponenta |
Surge Surfer | Zdvojnásobuje rychlost pokud ej v efetu electric terrain |
Sand Rush | Zdvojnásobuje rychlost pokud ej v efektu sandstorm (písečná bouře) |
Skill Link | pokud je útok který by náhodně útočil 2-5 krát za sebou , se skill linkem vždy bude útočit pětkrát |
Levitate | pokémon se nedotýká země a je imuní vůči zemním útokům |
Gale Wings | Dává letajicím útokům prioritu +1 pokud má pokémon 100% HP |
Slush Rush | Zdvojnásobuje rychlost pokud je v efektu hail (sněžení) |
Sap Sipper | pokémon je imuní proti trávním útokům , pokud vás někdo zasáhne travním útokem , pokémon si zvýší attack o jednu úroveň |
Telepathy | Pokémon je imuní vůči spread útokům které by i jeho zasáhly |
Oblivious | Pokémon je imuní vůči taunt efektu |
Dancer | váš pokémon zkopíruje tančící útok a idned ho použije |
No Guard | pokémonovi útoky nemohou minout |
Intimidate | Snižuje Attack o jednu úroveň kdykoliv se pokémon objeví na bojišti |
Priority (Prioritní útoky)
zpět nahoru
-Útoky se řadí podle takzvaných priorit , pokud má útok prioritu +2 (extremespeed) tak bude útočit rychleji než jakíkoliv pokémon na bojišti i když je i třeba mnohem pomalejší než ostatní , pokud ale oponent použije také extremespeed tak použije útok první ten , kdo má větší rychlost
-Útoky také mohou mít negativní priotitu , to znamená že bude pomalejší než většina normálních útoků
-Zde posílám tabulku jaký útok má kterou priority i s odkazy na jednotlivé útoky!
–Bylo by užitečné si zapamatovat tučně vyznačené útoky
Priority | Moves |
---|---|
+5 | Helping Hand |
+4 | Baneful Bunker, Detect, Endure, King’s Shield, Magic Coat, Protect, Spiky Shield, Snatch |
+3 | Crafty Shield, Fake Out, Quick Guard, Wide Guard, Spotlight |
+2 | Ally Switch, Extreme Speed, Feint, First Impression, Follow Me, Rage Powder |
+1 | Accelerock, Aqua Jet, Baby-Doll Eyes, Bide, Bullet Punch, Ice Shard, Ion Deluge, Mach Punch, Powder, Quick Attack, Shadow Sneak, Sucker Punch, Vacuum Wave, Water Shuriken |
0 | All other moves |
-1 | Vital Throw |
-2 | None |
-3 | Beak Blast, Focus Punch, Shell Trap |
-4 | Avalanche, Revenge |
-5 | Counter, Mirror Coat |
-6 | Circle Throw, Dragon Tail, Roar, Whirlwind |
-7 | Trick Room |
Terrain (terén)
zpět nahoru
-Terén se aktivuje po vstupu Tapu pokémona do bojového pole , pokud se na začátku zápasu oběvý více tapu pokémonů na bojišti , Tapu který je nejpomalejši nastolí svůj terén!
-Tyto terény také aktivujou seed itemy (nejlépe se používají s drifblimem , kterýmu se po konzumaci itemu také zdvojnásobí rychlost)
-Všechny tyto efekty působí na pokémona pouze pokud se dotýkají země (nejsou letajicí typ či nemají ability levitate) ale pořád se aktivují seedy na všech pokémonech
- Electric Terrain , Aktivuje: Tapu Koko
- Zvyšuje sílu elektrických útoků o 50%
- Zabraňuje pokémonům aby usnuly (ale neprobudí již spící)
- Psychic Terrain , Aktivuje: Tapu Lele
- Zvyšuje sílu psychickým útokům o 50%
- zabraňuje používat útoky s prioritou větší než +0
- Grassy Terrain , Aktivuje: Tapu Bulu
- Zvyšuje sílu travních útoků o 50%
- léčí pokémona o 1/16 HP každé kolo
- snižuje sílu útoků Earthquake , Bulldoze a Magnitude na polovinu
- Misty Terrain , Aktivuje: Tapu Fini
- Zabraňuje pokémonovi aby byl paralizován , uspán , zapálen , zmaten , otráven či zmrazen
- Snižuje sílu Dračích útoků na polovinu
Type Chart (Jak proti sobě co působí)
-Většina se dá zapamatovat podle logiky , zkuste si zapamatovat ty nelogické (fairy proti ohni…)
zpět nahoru
Itemy
zpět nahoru
- CHOICE ITEMY
- Choice Band – Zvyšuje Attack o 50% ale pokémon musí používat útok který si zvolil jako první (resetuje se po vyměnění pokémona)
- Choice Scarf – Zvyšuje Speed o 50% ale pokémon musí používat útok který si zvolil jako první (resetuje se po vyměnění pokémona)
- Choice Specs – Zvyšuje Special Attack o 50% ale pokémon musí používat útok který si zvolil jako první (resetuje se po vyměnění pokémona)
- BERRY
- Lum berry – Vyléči pokémona ze zmatení , paralízi , zapálení , zamrznutí , uspání nebo otrávení
- Sitrus Berry – Vyléčí pokémona o 25% HP pokud se dostane pod polovinu HP
- 50% BERRY – Vyléčí pokémonovi HP o 50% jestliže mu klesne HP pod 25% , pokud ale má pokémon Ability Gluttony , berry se aktivuje již z 50%
- Figy Berry – Pokud má pokémon Nature Modest , Jolly , Impish nebo Carefull , tak ho k výléčení ještě zmate
- Wiki Berry – Pokud má pokémon Nature Adamant , Timid , Calm nebo Bold , tak ho k výléčení ještě zmate
- Mago Berry – Pokud má pokémon Nature Quiet , Brave , Relaxed nebo Sassy , tak ho k výléčení ještě zmate
- Aguav Berry – Pokud má Pokémon Nature Mild , Lonely , Hasty nebo Gentle (tyto nátury se ale v šampionátech nevyuživají) , tak ho k výléčení ještě zmate
- Iapapa Berry – Pokud má pokémon Nature Naive , Naughty , Rash nebo Lax (tyto nátury se ale v šampionátech nevyuživají) , tak ho k výléčení ještě zmate
- POWER BOOSTERY
- Assault Vest – Zvyšuje pokémonovi Special Defence o 50% , ale pokémon nemůže používat Statusové útoky
- Expert Belt – Zesílí útok o 20% pokud je super Efektivní
- Life Orb – Zvýší sílu útoku o 30% , ale každým útokem ubíra pokémonovi 10% z HP
- Weakness Policy – Zdvojnásobí Attack a Special Attack pokud je pokémon zasažen Super efektivním útokem
- Seedy
- Electric Seed – Zvýší pokémonovi Defence o jednu úroveň pokud je v efektu Electric Terrain
- Misty Seed – Zvýší pokémonovi Special Defence o jednu úroveň pokud je v efektu Misty Terrain
- Psychic Seed – Zvýší pokémonovi Special Defence o jednu úroveň pokud je v efektu Psychic Terrain
- Grassy Seed – Zvýší pokémonovi Defence o jednu úroveň pokud je v efektu Grassy Terrain
- HERBY
- Mental Herb – Výléčí Pokémona od Taunt efektu
- Power Herb – Ihned Použije útok který by normálně trval dvě kola
- White Herb – Výléčí snížení statu
- OSTATNÍ
- Focus Sash – Pokud má pkémon 100% HP a útok by ho porazil , tento item mu dovolí přežít s 1 HP
- Air Baloon – Pokud pokémonovi ještě nikdo neubral HP , pokémon levituje a je imuní vůči zemním útokům
- Eject Button – Pokud na pokémona někdo zaútočí , provede se útok (pouze fyzikální či specialní) a potom se ihned vymění (máte kontrolu nad vymenenym pokemonem)
- Red Card – Pokud na pokémona někdo zaútočí , provede se útok (pouze fyzikální či specialní) a potom se útočící pokémon náhodně vymění
- Adrenaline Orb – Pokud je pokémon pod efektem z ability intimidate , zvýší se mu Speed o jednu úroveň
- Safety Googles – Pokémon je imuní vůči Sandstormu , Hailu a travním práškovím útokům
Rychlost
zpět nahoru
–Rychlost je velmi důležitý stats protože může znamenat rozdíl mezi knock outem and být knock outován
-Rychlost Je velmi jednoduchá na pochopení , kdo jí má větší , tak bude útočit jako první ale jsou nějaké specialní útoky které mohou toto změnit
-Je nutno dodat že pokud májí dva pokémoni stejnou rychlost tak tozhoduje štěstí o tom , kdo bude útočit jako první
Zde najdete rychlostní srovnání všech pokémonů možné užít ve VGC pravidlech
+2 = Zdvojnásobená rychlost nějakou kombinací modifikátorů
+1 = Většinou znamená užití itemu jménem Choice Scarf , který zvýší rychlost o polovinu
Nature = Positive znamená +10% k statu , negative -10% k statu
EVs = znamená že pokémon má všechny možné trénovatelné body v rychlosti
0 IVs = znamená , že set se snaží být co nejpomalejší aby mohl využit útoku jménem Trick Room
ÚTOKY KTERÉ TENTO STAT NĚJAKÝM ZPŮSOBEM MODIFIKUJÍ
Trick Room
-Útok který změní rychlostní pořadí útočníku , tedy nejpomalejší nyní útočí jako první , tento útok může být hodně nebezpečný , je ale snadně zastaven použitím útoku taunt který zabraní útoky tohoto typu (Status) Používat , vždy se vykoná jako poslední útok za uběhnuté kolo
Použivají ho : Porygon2 , Oranguru , Mimikyu
Tailwind
-Útok , po kterém se vašemu týmu po tři následující kola zdvojnásobí rychlostní stat
Používají ho : Drifblim , Mandibuzz , Talonflame
Thunder Wave
-Útok , který paralizuje nepřátelského Pokémona , a tím mu sníží rychlost na polovinu
-Moc se nevyužíva v tomto formátu
Icy Wind
-Útok , který ubírá trochu HP ledovým větrným proudem (dobrý proti 4x slabím proti ledovým útokům) a snižuje rychlost o jeden stupeň (1 -> 0.67 -> 0.5 -> 0.4 …)
-Kvůli nedostupnosti move tutorů je tento útok v tomto formátu praticky nedostupný